Fris & Fruitig - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rosalie Hutschemaekers - WaarBenJij.nu Fris & Fruitig - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rosalie Hutschemaekers - WaarBenJij.nu

Fris & Fruitig

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

24 November 2011 | Hongarije, Boedapest

Eerst maar weer beginnen waar ik de vorige keer gestopt ben. Toen nog aan het twijfelen of ik naar Belgrado zou gaan en verrassend genoeg de volgende dag mn treinkaartje gekocht ;)

Vrijdagavond de nachttrein genomen, weer een hele ervaring rijker, kan ik jullie vertellen. Elk uur staat er wel weer een conducteur om kaartjes of paspoorten te controleren (heb nu ook een stempel van Servië :)).
's Ochtends vroeg aangekomen, onze spullen gedropt en met wat hulp van de Lonely Planet Belgrado gaan ontdekken. De eerste zin die in de LP stond, was: Belgrade is not a beautiful city. En dat is wel te begrijpen. Het is niet een typische mooie, oude stad, zoals bijvoorbeeld Wenen, maar heeft typisch sfeertje. Zondag naar New Belgrade geweest, wat er leuk was met allemaal boten met restaurantjes, hostels enz.

Vervolgens nog lekker twee dagen extra vrij in Budapest gehad vanwege een feestdag. De grap alleen dan is dat sommige vakken dan vervolgens een extra vervangende les in gaan plannen, omdat ze een dag 'kwijtgeraakt' zijn, dus... Die week mijn laatste midterm gehad en kan inmiddels melden dat alle midterms binnen zijn :)

Op vrijdag naar het de voorstelling 'Romeo & Julia' van het ballet van Moskou geweest. Was heel mooi! :) Verder stond dit weekend ook een bezoekje aan Visegrád en het national park Pilis Hills. Heerlijk om even lekker fris uit te waaien en uit de stad te zijn.

Ben hier inmiddels ook begonnen met zumba. Kleine detail dat de docente alleen in het Hongaars lesgeeft, wat af en toe zeker voor grappige situaties kan zorgen ;)

Het weekend erna, kwamen Stef en Sas op bezoek! :D Na eerst Stef van het vliegveld opgehaald te hebben, gingen we door naar het busstation om Sas op te halen. Op de eerste dag zijn we goulash gaan eten, heb ik ze de universiteit en de grand market hall laten zien. Daarna nog even lekker over Margitsziget gelopen. Na gezellig samen gekookt te hebben, stond pub Morrison's op de planning. Was een erg gezellige avond :)
De volgende dag na ons pancake ontbijt gingen we op weg naar het castle district om de Matyaskerk te bezoeken. 's Middags hebben de walking tour door het Joodse district gedaan. Heel leuk om meer dingen te weten over plekken waar ik al vaak voorbij gelopen ben zonder verdere details te weten. 's Avonds naar Gellert hill geweest om Budapest by night van het hogergelegen Buda. Daarna nog wat kroegjes in Pest bezocht. En 's nachts Stef helaas alweer op de bus richting het vliegveld gezet.
De volgende dag o.a. nog naar de Basilica en het Parlement geweest. Vervolgens naar een van de hoogste punten gegaan om daar Langos te eten. Daarna heerlijk gebadderd in Széchenyi Bath :)

De week erna zijn Veronica (Italiaans kamergenootje tijdens de taalcursus) en haar vriend langskomen om heerlijke pizza te maken. Daar moest natuurlijk wel wat tegenover staan, dus had ik een hollandse appeltaart gebakken. Yammie!

Afgelopen weekend met Taru naar Debrecen en Nyíregyháza geweest (juist, probeer dat maar eens uit te spreken). Het zijn twee 'steden' in het oosten van Hongarije. In vergelijking met andere steden natuurlijk niet zo heel veel te zien, maar wel leuk om wat meer van Hongarije te kunnen ontdekken. En een beetje Hongaars kennen, komt hier zeker wel pas, aangezien bijvoorbeeld niemand in het pension en de kaartverkopers op het station engels sprak.

Zo, weer dit was weer een kleine update vanuit het inmiddels toch wel koude Budapest!

Liefs,

Rose, Rosie, Rosalie, Dutchie

  • 23 November 2011 - 23:30

    Steffie:

    Leuk te lezen Roos! Vond het echt super leuk dagen :D
    Geniet nog lekker verder!!! X!

  • 24 November 2011 - 07:36

    Sas:

    Wat heb je toch toffe foto's deze keer! Die van Boedapest niet meegerekend want die had ik natuurlijk zelf al gezien ;)

  • 24 November 2011 - 07:50

    Monique:

    Hey Roos,

    Gaaf man al die dingen die je mee maakt. Sorry dat ik niet zo vaak reageer, maar ik probeer het allemaal wel zo goed mogelijk te volgen als ik weer een berichtje krijg dat je reisverslag is aangevuld.

    Bij mij gaat alles goed. Momenteel is het allemaal wel super hectisch hier. Druk met school, druk met werk, druk met stage. Soms is het een beetje moeilijk het overzicht te bewaren en alles goed te plannen. Maar daar tegenover staat wel dat stage super gaaf is en dat ik daar ook erg goed doe. Ik denk wel dat ik mijn ding gevonden heb en dit krijg ook terug van collega's dus dat is ook altijd wel fijn.

    De jongens op stage hebben wel duidelijk last van de herfst depressie. Er gebeurt momenteel een hoop op de groep. Veel spanningen bij alle jongens en per individu is er echt vanalles aan de hand. Dus een hoop uitdagingen en druk, druk, druk.

    Voor werk heb ik momenteel wat minder tijd, maar de vrije dagen probeer ik wel wat op te vullen met werk. En ja, nog steeds bij valkencourt. Best wel erg, maar omdat ik zo'n wisselende tijden en dagen met stage heb is het ook erg moeilijk om wat anders te vinden.

    School heb ik gelukkig niet zoveel, maar moet dus wel zelfstandig veel doen. Helaas komt dat er niet altijd van (te veel bezig met stage). Dus dat is ook wel een aandachtspuntje.

    Nu ben je ook weer een beetje op de hoogte van mij;). Wanneer je terug bent moeten we echt een keer snel afspreken.

    Geniet nog van je studiereis.

    Liefs, Monique

  • 25 November 2011 - 10:18

    Ablam Lisanne:

    Hey kiz kardesim! (oftewel zusje van me :) ) Goed om te horen dat je alles (maar dan ook echt ALLES) uit je tijd in Boedapest haalt :D Wil je nog steeds heel graag komen opzoeken maar een ticket vinden is tot nu toe nog best moeilijk. Als je toevallig iets hoort over een makkelijke cheapass way om van Turkije naar Izmir naar Boedapest te reizen, please let me know! Mocht je trouwens na Boedapest nog doekoe over hebben en behoefte hebben aan wat extra sunshine dan kun je altijd nog in Izmir langsdroppen ;) Mijn leerlingen weten ondertussen al precies wie jij bent. Oh en het recept van die appeltaart zie ik graag komen! Dikke kus, je ablam (grote zus) Lisanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Studeren in Budapest

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2012

Viszontlátásra Budapest

03 Januari 2012

Bezoekjes & Tripje

21 December 2011

Hoor wie klopt daar...

24 November 2011

Fris & Fruitig

24 Oktober 2011

Reizen en Studeren (en hoe dat te combineren)
Rosalie

Actief sinds 30 Juli 2011
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 69959

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 30 Mei 2014

Around the worldtrip

30 Juli 2011 - 12 Januari 2012

Studeren in Budapest

Landen bezocht: