De kop is eraf! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rosalie Hutschemaekers - WaarBenJij.nu De kop is eraf! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rosalie Hutschemaekers - WaarBenJij.nu

De kop is eraf!

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

30 Juli 2011 | Hongarije, Boedapest

Hee allemaal!

Zo, zoals de titel al duidelijk maakt, is mijn reis in Budapest begonnen.

Gisteren zijn we nog met het gezin uiteten geweest en heb ik nog een soort collage met allerlei leuke kaartjes en foto's gekregen en een externe harde schijf met heel veel films :D

Vanochtend was het wel vroeg opstaan, maar het is gelukkig goed gegaan. Het afscheid nemen was gelukkig wel minder moeilijk wetende dat mijn ouders, mijn zus en mijn tante me over 7 weken op komen zoeken :)

Zodra we aan het vliegen waren, mocht ik dan eindelijk het boekje van LudiQue openmaken. Zag er superleuk uit, meiden! :) Daarna meteen in slaap gevallen en pas weer wakker geworden toen er gezegd werd: Welkom in Budapest!

Vervolgens met een soort shuttlebusje naar het centrum van de stad gebracht en van daaruit weer een taxi genomen. Ik moet alleen nog heel erg wenen aan het verschil in valuta, waardoor ik veel te veel voor de taxi betaald heb. (Die man moet de dag van zijn leven gehad hebben ;). Maar goed, ben me in gaan checken in het Mathias Hostel en heb een prima kamer (met wifi :).

Na wat uitzoeken op de laptop, heb ik het erop gewaagd om MOM park te gaan zoeken. Dat is een mall met daarin ook een supermarkt. Later op de middag ben ik richting Pest gegaan. Daar hangt duidelijk een heel ander sfeertje dan in Buda. Ik vind het daar een stuk gezelliger. 's Avonds nog even met mijn moeder geskypt.

Morgen kan ik 'verhuizen' naar mijn kamer voor de komende 3,5 week. Het fijne aan dit hostel waar ik nu zit, is dat ik alleen nog een trap op hoef te lopen en dan ben ik bij het Balassi Institute (Mijn EILC taalinstituut)En het idee dat ik met mijn koffer van 28 kg niet meer heel ver hoef te sjouwen, is wel een fijn idee ;)

Dit was dan de eerste update vanuit Budapest :)

P.s. Oww ja, heb dus uiteindelijk een titel kunnen kiezen. 'Droom, durf, doe en deel' is een liedje van Marco Borsato en vond het wel erg toepasselijk ;)

  • 30 Juli 2011 - 19:28

    Stan:

    Have fun & good luck! Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen :) Je oude kamer staat er btw maar verlaten bij.. In bewoonde staat was t een stuk gezelliger!

  • 30 Juli 2011 - 21:00

    Inge:

    Roos!! leuk om te lezen! en keurig dat je, je aan de ´pas open maken in het vliegtuig regel´ hebt gehouden! Ben benieuwd naar je verdere verhalen!! X

  • 30 Juli 2011 - 22:24

    Steffie:

    Roos!! Leuk om te lezen allemaal! Probleem met valuta had ons mam ook.. Wilde de picolo een fooi geven en dacht dat 200 wel veel was, terwijl het dus nog geen euro was:-p. Went wel! Ben benieuwd hoe je plekje in het instituut straks is, maar dat zullen we wel horen;-) X!

  • 31 Juli 2011 - 10:35

    Kirsten:

    Roos!! Ben benieuwd naar al je verhalen!! Klinkt hartstikke leuk... maar 28 kg... ben nu al benieuwd hoe zwaar je koffer op de terugweg is! ;)

  • 31 Juli 2011 - 12:02

    Rosalie Hutschemaekers:

    @Stan: Dankje :) Ja, dat had ik idd ook met Iris dr kamer ;)
    @Inge: jaja, ben heel keurig geweest ;)
    @Stef: De kamer op mn instituut ziet er prima uit, heb echt een heel mooi uitzicht :) Weet alleen nog niet wie mn kamergenoot is, maar heb wel behoefte aan wat gezelschap ;)
    @Kirsten: Tjah, voor een halfjaar he ;) Maar mn zus komt wss nog met kerst, dus had al gevraagd of ze dan mss een koffer in wil checken, zodat ik daar alvast spullen in kan droppen :)

  • 31 Juli 2011 - 18:33

    Laura M:

    Roos! Nice dat alles goed is gegaan! die valuta problemen snap ik wel, maar went vast snel genoeg! Geniet er van meid!

    xxxx

  • 01 Augustus 2011 - 20:17

    Saskia:

    Roos! Goed om te horen dat je aangekomen bent en dat alles goed gaat. Ben benieuwd hoe je het met je EILC gaat krijgen, hoop snel wat hongaars van je te horen ;)

    Liefs,
    Sas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Studeren in Budapest

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2012

Viszontlátásra Budapest

03 Januari 2012

Bezoekjes & Tripje

21 December 2011

Hoor wie klopt daar...

24 November 2011

Fris & Fruitig

24 Oktober 2011

Reizen en Studeren (en hoe dat te combineren)
Rosalie

Actief sinds 30 Juli 2011
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 69951

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 30 Mei 2014

Around the worldtrip

30 Juli 2011 - 12 Januari 2012

Studeren in Budapest

Landen bezocht: