Reizen en Studeren (en hoe dat te combineren) - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rosalie Hutschemaekers - WaarBenJij.nu Reizen en Studeren (en hoe dat te combineren) - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rosalie Hutschemaekers - WaarBenJij.nu

Reizen en Studeren (en hoe dat te combineren)

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

24 Oktober 2011 | Hongarije, Boedapest

Jó estét!

Zoals de titel al doet vermoeden, stonden er de laatste tijd weer heel wat reisjes op de planning (wat dus niet heel handig kan zijn, als je een qualifying exam, twee midterms en een paper hebt ;)

Eerst maar weer gekeken waar ik de laatste keer over geschreven heb. Zie dat het inmiddels alweer meer dan een maand geleden, toen mn family me op kwam zoeken. Was een erg gezellig weekend. Heb ze 'mijn' stad (Universiteit, basilica, castle district enz.) kunnen laten zien :)

Het weekend erna stond het bezoekje aan Saskia in Praag op de agenda. Na wat last-minute planning is het gelukkig goedgekomen met de bus en het hostel. Samen met Sas Praag kunnen ontdekken :) Zoals het castle district, de karelsbrug en het dansende huis. Op zaterdag zijn we naar de World Press Photo tentoonstelling geweest en een heel lekker thais restaurant gevonden.

Weer een week verder ben ik richting Pécs gegaan met een fieldtrip van een van mn vakken (juist, je leest het goed, mn universiteit organiseert fieldtrips. Al is 'organiseren' dan wel weer een heel ander begrip in Hongarije dan dat ik in Nederland gewend bent ;) De eerste dag stond in het teken van het bezoeken van dorpjes met voornamelijk gypsies om hun kant van het verhaal te horen (was voor het vak: Social stratification: poverty and ethnicity). 's Avonds het nachtleven van Pécs ontdekt samen met Anna, die ik van de taalcursus ken en nu in Pécs studeert) Volgende dag bagger ochtendprogramma gehad (zo eerdere opmerking over 'organiseren'). En 's middags heeft Anna ons Pécs laten zien.

In deze week begon ik te merken dat het erg veel nieuwe indrukken, reizen en nieuwe vakken geweest zijn. Dit weekend ben ik dan ook lekker eens een weekend in Budapest gebleven.

Afgelopen week was een week met een 'strakke planning', haha. Had zondagavond een ticket naar Wenen geboekt met mn huisgenootjes en de volgende dag kreeg ik te horen dat ik een week later een midterm van het vak zou hebben (waarbij ik wederom verwijs naar het begrip 'organiseren'), dus deze week even de rest aan de kant gezet en aan dn studie, zodat ik toch naar Wenen zou kunnen :) Wat een goede keuze bleek te zijn. Mooie stad waar echt heel veel te zien is. 's Avonds mocht een schnitzel ten grote van mn bord bij Figlmüller natuurlijk niet ontbreken (met dank aan Arin voor de tip :). Helaas voor de Sacher torte geen tijd gehad, dus een goede reden om een keer terug te gaan naar Wenen.

Vandaag mn midterms gehad. De eerste ging beter dan verwacht :) Bij de tweede mag wederom het begrip 'organiseren' naar voren komen (geloof dat ik mn punt inmiddels redelijk duidelijk gemaakt heb;). De docent had gezegd dat hij een redelijk makkelijke toets zou maken van ongeveer 30 min. Komt hij vandaag ben: ja, het is eigenlijk toch geen makkelijke toets en jullie hebben er 80 min voor :S

Vanavond even een avondje op de bank (om te besluiten of ik dit weekend naar Belgrado ga..;)

Zo, geloof dat dit weer een korte samenvatting is van een maand in het leven van deze Erasmusstudent :)

jó éjszakat :)

liefs





  • 24 Oktober 2011 - 21:09

    Saskia:

    Goede foto's :D
    Heb vandaag het slotenhek in Praag ook gevonden. Toch balen dat ik die Schnitzel niet heb kunnen eten, had ik Mats goed jaloers mee kunnen maken ;)

    Kom alweer bijna richting jou om Boedapest te ontdekken :D

  • 25 Oktober 2011 - 07:25

    Bart:

    Toch fijn om te horen dat je ook nog vakken en midterms hebt. Alle verhalen begonnen toch echt als vakantie te klinken :p

  • 25 Oktober 2011 - 08:18

    Lindy:

    Wow Roos weer even een geweldige maand achter de rug zoals het ik het nu hoor! Knap dat je met al die reisjes gewoon je midterms kunt maken. Ga dit weekend maar eens lekker uitrusten haha!

    xxxx

  • 25 Oktober 2011 - 14:57

    Marieke Hutschemaeke:

    Hoi Rosalie,
    Jee, wat maak je veel mee en wat zie je veel! En dat allemaal in zo'n korte tijd.
    Ondertussen hebben we hier in Sappemeer prachtige dagen met je ouders gehad! En afgelopen week waren Maria en ik in Zwitserland bij het meer van Neuchatel.
    Maar verder zijn we gewoon op onze plek en aan 't werk.
    Wie weet dat je na al je reizen ook een keer naar Noord-Nederland komt...
    Een hartelijke groet en tot het volgende bericht, Marieke

  • 30 Oktober 2011 - 13:35

    Kim:

    Hee, klinkt allemaal heel goed! Ik zou zeggen haal het maximale eruit en ga dus zeker naar Belgrado! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Studeren in Budapest

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2012

Viszontlátásra Budapest

03 Januari 2012

Bezoekjes & Tripje

21 December 2011

Hoor wie klopt daar...

24 November 2011

Fris & Fruitig

24 Oktober 2011

Reizen en Studeren (en hoe dat te combineren)
Rosalie

Actief sinds 30 Juli 2011
Verslag gelezen: 1190
Totaal aantal bezoekers 69960

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 30 Mei 2014

Around the worldtrip

30 Juli 2011 - 12 Januari 2012

Studeren in Budapest

Landen bezocht: