'We've got an apartment!' - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rosalie Hutschemaekers - WaarBenJij.nu 'We've got an apartment!' - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rosalie Hutschemaekers - WaarBenJij.nu

'We've got an apartment!'

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

28 Augustus 2011 | Hongarije, Boedapest

Jo napot kívánok mindenki!
(Goededag allemaal :)

Inmiddels alweer een week of twee verder sinds mijn laatste blog, dus leek me wel weer tijd voor een update.

Na een lange zoektocht is het ons dan ein-de-lijk gelukt om een apartement te vinden. Deel het met Taru (Fins) en Franzi (Duits), dus lekker internationaal gezelschap. Het apartement ziet er netjes uit en is centraal gelegen. Mijn kamer is echt een balzaal, dus genoeg ruimte voor logés ;) Nu moeten we alleen nog iets meer ons eigen plekje van maken, maar dat gaat wel goed komen. Ik zal morgen wat foto's maken en bij deze blog zetten, zodat jullie een beetje een idee krijgen hoe het eruit ziet.

De cursus is inmiddels afgesloten. Heb donderdag mijn schriftelijk en vrijdag mijn mondeling examen gedaan. Heb de cursus met een excellence afgesloten :) (net als bijna iedereen, maar dat is dan weer een klein detail).
De laatste twee weken van de cursus waren weer lekker vol gepland. Zo hebben we een bezoekje gebracht aan het Parlement van Budapest. Is wel even wat anders dan het Binnenhof kan ik je vertellen.
20 augustus is in Hongarije een nationale feestdag en dat werd dan overal in Budapest uitgebreid gevierd. Wij zijn naar Budapest Castle geweest waar een markt was met allerlei traditionele spullen, eten enz. 's Avonds was er een gigantisch vuurwerk, waarbij echt de halve stad aan de Donau staat. Hele leuke sfeer!
Vorige week zondag zijn we naar Esztergom geweest. Dat is een plaatsje wat meer in het noorden van Hongarije en ligt dichtbij Slowakije. Er is daar een grote dom en natuurlijk kon je ook hierbij weer naar boven met heel veel trappen ('free gym'), maar vervolgens wel een erg mooi uitzicht. Daarna zijn we naar Slowakije geweest (wat neerkomt op een brug oversteken ;) en hebben we daar gegeten.
Ook zijn we naar een club geweest waar ze een aantal keer per week traditionele Hongaarse danslessen geven. Was erg grappig om het een keer mee te maken.
De laatste dag hadden we een afscheidsceremonie waarin we ook een filmpje te zien kregen over de afgelopen maand. Dan realiseer je je hoeveel je gedaan hebt en dat het wel heel leuk geweest is :) 's Avonds hebben we gerechten uit allerlei landen gegeten. Voor de LudiQuers: heb zelfs LudiQue-roze soep gegeten ;)
En zaterdag zijn we naar het apartement verhuisd en hebben we onze eerst filmavond gehouden.

Komende week staat nog niet heel veel op de planning (misschien een paar dagen reizen, maar is nog niet zeker), maar volgende week begint de universiteit met de introductieactiviteiten, dus dat wordt weer een spannende en drukke tijd!

Tot de volgende update!

• 29 Augustus 2011 - 11:28

Laura V:

Heej Roos!

Zo te lezen heb je je daar wel goed gesetteld! :) En als je dan ook nog roze soep voorgeschoteld krijgt dan is het toch helemaal geweldig. Heel veel plezier met het intro en de lessen (en vele reizen) die daarop volgen!!

Kus Laura

• 29 Augustus 2011 - 15:44

Sas:

Roos!

Klinkt alsof je een geweldige tijd hebt gehad met je EILC , en dan nog een excellence hebben ook ;)

Veel plezier met je laatste weekje reizen of wat je komende week ook gaat doen. En daarna succes met de college's!

liefs,

• 29 Augustus 2011 - 16:07

Marieke Hutschemaeke:

Ha Rosalie, Dat geeft even rust..dat je nu een plekje hebt om te wonen. Leuk om je verslag te lezen en te merken dat je reis tot nu toe je wel bevalt.
    Hier begint het "gewone" leventje ook weer zo langzamerhand (het Noorden had laat vakantie). Vandaag een heerlijke schilderdag gehad met collega's. Dat om van ons vak zelf ook te genieten en bij te houden. Groetjes en een goede start op de universiteit, ook een groet van Maria, Marieke

• 30 Augustus 2011 - 14:41

Lisanne (&Arn:):

Hey Roos!
    Mooi hoor die fotos :) Je houdt jezelf in ieder geval goed bezig. Groetjes uit het eveneens zeer zonnige zmirrrr!
    Kolay gelsin! (oftewel May it come easy)
    xx Lisan (die momenteel nog zonder huis zit maar ik laat het je weten zodra ik een adres heb waar je kaartjes naartoe kunt sturen :) speaking of which: wat is jouw adres nu eigenlijk?)
    P.s: Arn says hi and enjoy and take care:)

• 30 Augustus 2011 - 16:26

Marjolein:

Klinkt erg leuk Roos, volgens mij heb jij je plekje al weer helemaal gevonden daar!
    Ik vraag me trouwens wel af wat er in die roze soep heeft gezeten dat die roze werd :p
    Heel veel plezier nog daar!

xx

• 01 September 2011 - 16:47

Stan:

Al stickers op je deur geplakt??? Veel plezier met intro :) X

• 03 September 2011 - 18:13

Kim:

Hee roos! Wat een mooie foto's en wat heb je een mooi appartementje zeg!!! Veel plezier nog en ben benieuwd naar je volgende verhaaltje.. Xx