Szia! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rosalie Hutschemaekers - WaarBenJij.nu Szia! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rosalie Hutschemaekers - WaarBenJij.nu

Szia!

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

02 Augustus 2011 | Hongarije, Boedapest

Sziasztok!

A nevem Rosalie. Holland vagyok. Diak (student) vagyok.
Jaja, de eerste stapjes zijn gezet om magyar (Hongaars) te leren. Heb het geluk dat ik in de groep zit waarvan de docent wel engels spreekt, is bij de andere groep namelijk niet het geval ;) Maar ben er wel nu al achtergekomen dat het echt een uitdaging word om het ook maar een beetje onder de knie te krijgen. Er zijn echt klanken en combinaties van letters waarvan ik niet wist dat ze konden bestaan.

Heb inmiddels ook een kamergenoot geregeld. De vrouw die verantwoordelijk is voor de cursus was heel verbaasd toen ik vroeg of ik nog een kamergenoot kreeg, omdat ik dat wel graag wilde. (zat totnutoe alleen op een tweepersoonskamer), maar ze gaf aan dat er nog iemand alleen zat. Heb dus aan haar gevraagd of ze bij mij op de kamer wilde en heb nu dus een Italiaanse kamergenootje :) En GELUKKIG doet bij haar het internet het wel met de kabel (was echt een heel gedoe, maar er is alleen wifi in de centrale hal beneden, niet echt privacy als je wilt skypen) Alleen is haar toetsenbord is dus anders en alles is in het Italiaans, dus mocht ik rare dingen typen komt het daardoor.

Gisteravond het eerste Hongaarse feestje gehad. Was echt heel gezellig :) Er zit in het instituut ook een groep summer university studenten. Zij zitten hier al twee weken en weten alle hotspots al te vinden. (Zo zijn we gisteren ook bij het feest uitgekomen :) Ze zitten 's middags ook bij onze cultuurlessen en gaan mee met excursies, dus is gezellig. Over excursies gesproken, zaterdag gaan we naar het Balatonmeer :D Het weer begint hier ook eindelijk beter te worden, dus hopen dat het dan lekker weer is.

Dit was het weer voor vandaag, viszlat! (Goodbye)

• 03 Augustus 2011 - 07:35

Steffie:

Klinkt goed Roos! Al steeds beter te settelen, dat is wel lekker! Hoop idd voor je dat je goed weer hebt dan:-) X!

• 03 Augustus 2011 - 10:01

Monique:

Klinkt allemaal erg goed. Van je magyar snap ik alleen niet veel. Maar kan er wel wat van maken:P.

Leuk voor je dat je nu een kamergenootje hebt. Kun je ook nog Spaans leren ;).

Ik hoop voor je dat het weer beter wordt en blijft. Hier hebben we gisteren een mooie dag gehad, maar is nu ook meteen weer over.

Liefs, Mo

• 03 Augustus 2011 - 10:21

Eva:

Klinkt alsof je het al leuk hebt daar! Je hebt het goed voor elkaar met al gelijk die feestjes en excursies!
    Geniet ervan!

• 03 Augustus 2011 - 14:23

Elise:

Haha, nou ook al snap ik er niks van, het klinkt heel vloeiend al hoor;) Leuk dat je een italiaans kamergenootje hebt, is het een aardig meisje?
    Leuke foto trouwens van ons cadeau hihi;)
    Veel plezier!!

• 04 Augustus 2011 - 07:42

Marieke Hutschemaeke:

Leuk, je eerste berichten te horen. Groetjes, Marieke

• 04 Augustus 2011 - 19:52

Malou:

Klinkt super leuk meid! :D ik kan de fotos nog niet bekijken dus dat doe ik als ik thuis ben en ben benieuwd naar je volgende post! Xxx

• 05 Augustus 2011 - 13:17

Laura V:

Jaa, goed bewijs dat je gewacht hebt met het pakje en goed vermaak hebt gehad in het vliegtuig :).
    Gezellig dat je een huisgenootje hebt gefixt en daarbij ook meteen internet!

Veel plezier daar Roos! x

• 05 Augustus 2011 - 21:06

Rosalie Hutschemaekers:

@allemaal: Superleuk om al jullie reacties te lezen! Voelt het allemaal toch iets minder ver weg van Nederland ;)
    @Elise: Ja zeker :) K kan het erg goed met haar vinden :)