Thuis - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rosalie Hutschemaekers - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rosalie Hutschemaekers - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

22 September 2011 | Hongarije, Boedapest

Hee allemaal!

Net mijn laatste update aan het bekijken en heb sinds toen alweer veel meegemaakt, dus het is weer tijd voor een nieuwe update!

Zoals de titel al aangeeft, begin ik me inmiddels aardig thuis te voelen in Budapest. Ons apartement bevalt goed en er zijn inmiddels al weer heel wat filmavonden en feestjes geweest :)

Ook is de universiteit begonnen. Eerste 'week' van introductie stelde niet heel veel voor. We hebben op maandag 2 uur geluisterd naar allerlei mensen en vervolgens vonden ze het heel normaal om te zeggen 'maak maar een rij om je te registreren',terwijl er dus zo'n beetje 400 man in de zaal zat :S. K was wat later binnengekomen en had dus het geluk dat ik vooraan stond. Maar goed, toen kon ik vervolgens in de rij bij ESN gaan staan. 's Avonds introactiviteiten en later in de week een pubcrawl met ESN gedaan. In dat weekend hadden we met ESN het fresh camp aan het balatonmeer. Verschillende activiteiten stonden op het programma: boottocht, wijnproeverij en vervolgens eten in een soort wijnkelder met muziek en een bezoek aan het kasteel. Was erg gezellig en weer leuke nieuwe mensen leren kennen :)

Verder zijn de lessen hier wel heel anders dan in tilburg, dus dat is weer even wennen. De groepen zijn hier namelijk veel kleiner (10-25 man) en actieve deelname is vaak iets van 20-25% van je eindcijfer. Nog wel even stress gehad rondom goedkeuring vanuit tilburg van mijn vakken, die nog niet binnen was, maar heb er inmiddels een oplossing voor gevonden. Een vak wat ik echt heel leuk vind, is Personality Types and Team Dynamics. De eerste lessen zijn vooral gefocusd om er zelf achter te komen wat voor type je bent en dit ga je later dan in de praktijk toepassen. Doordat het zo interactief is, blijft de stof echt veel beter hangen :)

En natuurlijk de laatste tijd weer de tourist uitgehangen. Ben naar Veszprém geweest om een vriendin op te zoeken. Leuk stadje, maar zo stil vergeleken met Budapest, dus ben wel erg blij dat ik hier zit ;) Ben naar het paleis van Sissi in Gödöll geweest. En afgelopen weekend ben ik met Taru (mijn huisgenootje) naar Bratislava geweest. Leuk stadje met een mooie historische binnenstad :)

Vooral leuk om te merken dat wanneer ik van de weekendjes weg terugkwam in Budapest, ik echt het gevoel had van thuiskomen :)

Morgen komt het eerste bezoek uit Nederland: mijn ouders, mijn zus en mijn tante. Zit hier inmiddels alweer acht weken, dus heb echt zin om ze te zien :)

Liefs

  • 22 September 2011 - 10:39

    Stan:

    Mooi om te horen dat je t daar zo naar je zin hebt :)
    Kun je eind oktober nog ff naar Nederland komen voor een sloop/slaag-feestje? ;)
    Succes met colleges! X

  • 22 September 2011 - 16:39

    Marieke Hutschemaeke:

    Ha Rosalie, Leuk om zo op de hoogte te blijven! En natuuurlijk wens ik jullie een heel fijn weekend. Een hartelijke groet, ook voor Harrie, Gemma, Irene en Geraldine, en tot horens, Marieke

  • 01 Oktober 2011 - 13:36

    Kim:

    Leuk om weer iets van je te lezen. Hopelijk was het erg gezellig met de family! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Studeren in Budapest

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2012

Viszontlátásra Budapest

03 Januari 2012

Bezoekjes & Tripje

21 December 2011

Hoor wie klopt daar...

24 November 2011

Fris & Fruitig

24 Oktober 2011

Reizen en Studeren (en hoe dat te combineren)
Rosalie

Actief sinds 30 Juli 2011
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 69888

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 30 Mei 2014

Around the worldtrip

30 Juli 2011 - 12 Januari 2012

Studeren in Budapest

Landen bezocht: