Viszontlátásra Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rosalie Hutschemaekers - WaarBenJij.nu Viszontlátásra Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rosalie Hutschemaekers - WaarBenJij.nu

Viszontlátásra Budapest

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

13 Januari 2012 | Hongarije, Boedapest

Na 5,5 maand was gisteren dan toch echt het moment om afscheid te nemen van mijn tijd als Erasmusstudent in Budapest.

Laatste weken nog genoten van Budapest en omstreken. Ik heb nu mijn 'beroemde' lijstje met dingen die ik nog wilde bezoeken wel zo'n beetje afgewerkt. Zo ben ik samen met Franzi naar Hospital in the Rock geweest. Raar om je voor te stellen dat dat echt een ziekenhuis geweest is, moet ik zeggen. Verder nog naar het National Museum geweest. Wel grappig om de geschiedenislessen die ik tijdens de taalcursus gehad heb nu meer in het echt te zien. Ben ook naar Memento Park geweest. Dit is een park met beelden uit de tijd van het communisme. Ik was gelukkig al gewaarschuwd dat het niet zo heel veel voorstelde, maar toch leuk om het even gezien te hebben. En ook eindelijk tijd gehad om de walking tours uit de Lonely Planet te doen. Zelfs na hier bijna een halfjaar gezeten te hebben, zijn er nog steeds nieuwe dingen te ontdekken. Woensdag nog naar Sopron geweest (stadje tegen de grens van Oostenrijk aan). 's Avonds koffer bijna helemaal ingepakt. Was wel raar om ineens je hele leven weer in 1 koffer te hebben zitten. Daarna was het uiteraard tijd voor een feestje. Was een erg gezellige avond al was dit ook weer een moment van afscheid nemen.
Volgende ochtend laatste spullen ingepakt en sleutels van het appartement ingeleverd. Vervolgens richting vliegveld gegaan met mn koffer van 28 kilo, pfff. Gelukkig ging Franzi met me mee :). En daar dus ook afscheid genomen van Franzi. Vlucht is prima verlopen. Was vooral grappig dat de stewardess eerst alles in het Engels zei en daarna in het Hongaars dat ik nog best wat dingen in het Hongaars kon begrijpen ;). Op het vliegveld stonden mijn ouders en onze hond Sam te wachten op mij :)

Nu dus mijn laatste blog vanuit Nederland geschreven. Ik wil iedereen die langsgekomen is/mailtjes/reacties/postduiven gestuurd hebben bedanken, heeft ervoor gezorgd dat het toch wat minder ver weg voelde :).

Raar idee dat dit mooie avontuur nu voorbij is, maar heb er enorm van genoten en heb nu heel veel zin om iedereen die ik zo lang niet gezien heb weer te zien! :)

Liefs,
Rosie

• 19 Januari 2012 - 10:14

Marieke Hutschemaeke:

Hoi Rosalie,Bedankt voor je laatste bericht uit Boedapest (tenminste voorlopig). Ik zal de verslagen en foto's nog missen!

Hoe is om hier weer terug te zijn?????
    Hoe is Nederland als je een half jaar weggeweest bent?

Hartelijke groet en tot ziens, Marieke