Hoor wie klopt daar... - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rosalie Hutschemaekers - WaarBenJij.nu Hoor wie klopt daar... - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Rosalie Hutschemaekers - WaarBenJij.nu

Hoor wie klopt daar...

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

21 December 2011 | Hongarije, Boedapest

Sziasztok!

Keek net even naar mijn laatste verslag en merkte dat dat alweer veel langer geleden was dan dat ik doorhad!

25 november was Franzi (een van mn huisgenootjes) jarig, dus reden voor een feestje. De halve woonkamer werd omgebouwd om iets van 20 mensen in te laten passen. 's Avonds nog naar een Balkan beats feestje geweest, was een erg gezellige avond :)

Het weekend erna samen met Nina weer een stukje meer van Budapest ontdekt. Zo hebben we eindelijk de Shoes on the Danube Promenade gevonden. Dit is een monument voor de joden die daar in WOII in het Donau omgekomen zijn. Maakte meer indruk dan verwacht. Daarna naar de kerk in de grot geweest, verder niet heel bijzonder, maar wel leuk om gezien te hebben.

Toen ik de volgende ochtend (5 dec) wakker werd en de woonkamer in liep, stond daar tot mijn verbazing mijn schoen bij de verwarming met: een sinterklaasgedichtje, Finse versie van dropshot, Duitse chocolaatjes en een muts made by Franzi. Ik had het wel over Sinterklaas gehad en dat dat bij ons veel meer een tijd is om cadeautjes te geven. Toen heeft Franzi bij een Nederlandse vriend van haar uitgezocht wat dan precies de bedoeling was. Dat de schoen bij de verwarming moest staan en dat er toch ook een gedichtje bij hoorde. Super leuk dat mn huisgenootjes die moeite hebben gedaan :).

Dinsdag twee presentaties en een final test gehad en woensdag hadden we de laatste gewone les van het vak Personality Types and Team Dynamics. Het onderwerp wat op de planning stond was Evaluating Traditional Teambuilding exercises. Nu raad je het waarschijnlijk al dat wij die oefeningen zelf mochten doen en daarna evalueren. Heeft wel tot grappige situaties geleid, leuke manier om het vak af te sluiten!
Donderdag hadden we ons Pre-Christmas Dinner met de groep van de language course :) Dan merk je pas echt hoe snel te tijd voorbij gevlogen is. In Augustus begonnen we allemaal nog aan het hele exchange avontuur en deze avond moesten alweer van de eerste mensen afscheid nemen.

Het weekend erna moest ik er toch echt aan geloven en ben ik de boeken ingedoken. Al werd er natuurlijk wel tijd vrijgemaakt om op zaterdag naar het farewell diner van ESN te gaan.

Deze week begon mijn tentamenweek. Weer een nieuwe ervaring rijker moet ik zeggen. Zo vroeg een van de docent stof van deel 1, terwijl we nu alleen deel 2 hoefden te kijken en vervolgens vroeg hij 'vertel iets over je home assignment'. Het heet dus niet voor niks HOME assignment en aangezien ik die opdracht 4 weken daarvoor geschreven had, kon ik niet heel veel met deze vraag. Bij een ander vak gaf de docent ons de opdracht om 'even' alle 16 presentaties van de studenten door te kijken. Vervolgens gaf hij ons op het tentamen 1 van de 6 topics en een leeg a4tje en zei: schrijf maar wat op over dit topic. Okeeej... heb het cijfer nog niet trug, maar ben erg benieuwd moet ik zeggen. Eerste 5 tentamens zaten erop, dus reden voor een feestje. Eerst met Franzi kerstinkopen gedaan op de kerstmarkt en 's avonds naar een flatfeest en een ander feest geweest. Zaterdag was het zover: David Guetta in concert!! Uiteraard liet ons eerst twee uur wachten, maar het was het wachten waard. Was een TOPavond! :D Alleen de trugweg was wat minder. Aangezien het wat verder uit het centrum was, is het openbaar vervoer daar om 03.30 niet heel denderend. Maar goed, na wederom een nieuwe ervaring door te wachten tot de eerste metro om 04.30 begint te rijden, lag ik dan om 05.00 eindelijk in bed. Volgende dag er toch weer op tijd uit om nog een poging te wagen om voor mn tentamen van maandag te leren.
's Avonds weer met mensen van de language course uiteten geweest en daar volgde weer de volgende ronde in afscheid nemen.
Maandag mijn laatste tentamen gehad. Gelukkig dat ik me nog tot leren heb kunnen zetten, want het schriftelijke deel was stiekem nog best gedetailleerd. Maar daarna het mondelinge gedeelte was wel weer grappig. Ik kreeg een topic om over te praten, maar er was eigenlijk niet zoveel over te zeggen. Maar de docente was erg behulpzaam en uiteindelijk het vak met een excellence gehaald;). Heb het hier trouwens zelfs voor elkaar gekregen een 10 voor een tentamen te halen (wat niet eens meerkeuze was) en vervolgens als eindcijfer 98,34% vd 100% te hebben :P.

Daarna richting huis waar ik een berichtje van Franzi kreeg (die de dag vantevoren naar huis is gegaan voor de kerst), dat Taru en ik maar eens een kijkje in dr kast moesten nemen. Daar lagen voor ons allebei twee kerstpakketjes met een kaart, foto's van ons drie en chocolade :).
Toen mocht ik alweer naar het vliegveld om Kirsten en Ernst op te halen. Verslag van dit gezellige bezoek zal ik in mijn volgende blog doen :)

Morgen komt Irene aan en gaan we hier samen Kerstmis vieren. Voor kerstavond staat er al een Bulgaarse kerstdiner op de planning :). Daarna vertrek in naar Dresden om Franzi op te zoeken en komen we samen terug om hier nieuwjaar te vieren en dan Milou me opzoeken. En daarna nog 1,5 week om van Budapest te genieten voordat ik weer naar Nederland vertrek.

Liefs,
Roos

  • 22 December 2011 - 00:09

    Sas:

    Geniet van je laatste weken! Ik heb net mn laatste biertje bij Juve gedronken, toch raar.
    Zie dat je je nieuwe jas al gebruikt hebt! :)

  • 22 December 2011 - 13:57

    Marieke:

    Ha Rosalie, Leuk om weer eens wat van je te horen en je in deze maanden te kunnen volgen. Heel fijne dagen met Irene en voor jullie allebei goede wensen voor 2012! Wat begint te tijd op te schieten...
    Wij gaan tweede Kerstdag naar Roermond en eens kijken of het geboekte adres van Vrienden op de fiets bevalt. Ja, zover van Roermond af wonend, moeten we toch steeds een overnachtingsplek zoeken. Gemma en Harrie boden ook al een bed in Valkenswaard aan, maar dan wordt het toch wel veel autorijden in die paar dagen.
    Hartelijke groet van Marieke. En ook van Maria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Studeren in Budapest

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2012

Viszontlátásra Budapest

03 Januari 2012

Bezoekjes & Tripje

21 December 2011

Hoor wie klopt daar...

24 November 2011

Fris & Fruitig

24 Oktober 2011

Reizen en Studeren (en hoe dat te combineren)
Rosalie

Actief sinds 30 Juli 2011
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 69887

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 30 Mei 2014

Around the worldtrip

30 Juli 2011 - 12 Januari 2012

Studeren in Budapest

Landen bezocht: